ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
Την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Α. Διαμαντοπούλου
ΘΕΜΑ: Συγχώνευση Σχολείων
Κυρία Υπουργέ,
Από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων πλην επισπεύδονται και στην Βοιωτία συγχωνεύσεις ολοήμερων δημοτικών σχολείων και ολοήμερων νηπιαγωγείων με αιτιολογία τον εξορθολογισμό των δημόσιων δαπανών, ενόψει και των νέων Καλλικρατικών Δήμων και με προφανή αιτιολογία την αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό ως και την δυνατότητα ανάδειξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας.
Μάλιστα, με απόφαση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και σύμφωνα με τις εισηγήσεις των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία 20 ολοήμερων σχολείων και 9 νηπιαγωγείων στη Βοιωτία και ειδικότερα:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ:
8ο Λιβαδειάς, Κυριακίου, Στειρίου, Σωληναρίου, Ανθοχωρίου, Δαύλειας, Υψηλάντη, Αγίας Παρασκευής, Χαιρώνειας, 1ο και 2ο Ορχομενού, Άσκρης, Κόκκινου, Νέου Κόκκινου, Λεονταρίου, Λεύκτρων, Μελισσοχωρίου, Προδρόμου, Ειδικού Σχολείου Θήβας.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Στειρίου, Διονύσου, Αγίου Δημητρίου, Παύλου, Αγίου Θωμά, 9ο Θήβας, Μαυροματίου, Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήβας και Κυριακίου. Επειδή, τα εν λόγω σχολεία πληρούν την υποδομή για την κατάλληλη λειτουργία τους, και έχουν ικανοποιητικό πληθυσμό μαθητών, ώστε να λειτουργούν ως αυτοτελείς σχολικές μονάδες. Τα κριτήρια για την αναστολή λειτουργίας των εν λόγω σχολείων και μάλιστα μεσούσης της εκπαιδευτικής περιόδου, είναι ασαφή και στις οικογένειες των μαθητών έχει αναπτυχθεί έντονη ανησυχία, αναστάτωση και αγωνία για την μετακίνηση των παιδιών, ενόψει και της αποστάσεως που τα χωρίζει από τα γειτονικά σχολεία (ελάχιστη απόσταση 8χλμ.) αλλά και του νέου περιβάλλοντος στο οποίο στο οποίο θα εισαχθούν.
Επειδή οι περιοχές αυτές είναι κατεξοχήν αγροτικές ή κτηνοτροφικές και οι γονείς αφενός μεν έχουν ακανόνιστες ώρες για την μεταφορά των παιδιών τους, αφετέρου είναι χαμηλού εισοδήματος, μερικές εκ των άνω περιοχών είναι ορεινές – ημιορεινές όπως π.χ το Κυριάκι, το Στείρι, το Κόκκινο, το Νέο Κόκκινο, ο Υψηλάντης, η Δαύλεια, ο Πρόδρομος και κατά τους χειμερινούς μήνες τα χωριά αποκλείονται λογώ χιονιού, θα είναι προβληματική έως αδύνατη η μεταφορά των μαθητών στις παρακείμενες σχολικές μονάδες.
Η κατάργηση του υφιστάμενου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θήβας, λόγω των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών θα επηρεάσει την βίαιη απομάκρυνσή τους από χώρους γνωστούς και οικείους και την βίαιη ένταξή τους σε νέες σχολικές μονάδες, και θα επιφέρει στους γονείς πρόσθετα προβλήματα η νέα προσαρμογή τους, η μεταφορά τους κοκ.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1) Προτίθεται να εξετασθεί ενδελεχώς κάθε σχολική μονάδα προς εξασφάλιση της ατομικότητάς της ενόψει όλων των άνω κριτηρίων?
2) Ειδικώς προς τις ορεινές-ημιορεινές περιοχές του Ν. Βοιωτίας και της ιδιαιτερότητας των Ειδικών Σχολείων προτίθεται η κα Υπουργός να τα διατηρήσει ως αυτοτελείς σχολικές μονάδες?
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Βασιλική Τσόνογλου – Βυλλιώτη